TivoliVredenburg
013
ZwareMetalen
EMM 2014
Gepost door: Pim KasteleinDinsdag 07 Mei 2013 - 22:43
Fortarock XL (2013)
1 Juni 2013, Goffertpark (Nijmegen)

Fortarock XL groot

[07-05-2013]

Het tijdschema voor Fortarock XL is een klein beetje veranderd. Zo is er minder overlap tussen de bands die spelen op de Monster en Jägermeister stage en verder zal Rammstein een langer optreden geven. Het nieuwe tijschema is als volgt:

Fortarock XL tijdschema2

[18-04-2013]

Zie hier het tijdschema van Fortarock XL:

Fortarock XL tijdschema

[22-03-2013]

De line-up van FortaRockXL is compleet! De organisatie maakte vandaag de komst van Heaven Shall Burn en Audrey Horne bekend.

[15-02-2013]

Fortarock XL komt met Opeth, Fintroll, Amenra en Hacktivist met een gevarieerd rijtje toevoegingen op de proppen.

[15-01-2013]

Zojuist zijn Mastodon en Kreator bevestigd voor Fortarock XL.

[5-12-2012]

Fortarock trekt wederom een blik namen open. Sinterklaascadeautje? Vandaag toegevoegd op de affiche: Amon Amarth, Entombed, Five Finger Death Punch en Airbourne.

[24-11-2012]

De mensen die vroeg een ticket gekocht hebben, kunnen vanaf nu een beetje hun aankoop evalueren, aangezien Motörhead, Volbeat, Hatebreed, Delain en Enslaved voor Fortarock XL aangekondigd zijn.

[06-11-2012]

De Early Bird tickets voor Fortarock zijn inmiddels uitverkocht. De reguliere ticketprijs zal €75,00 bedragen.

Tevens is bekend dat er drie podia op het festival zullen zijn.

[21-09-2012]

De geruchten blijken dan toch waar te zijn: Rammstein zal spelen op de eerste editie van het vernieuwde Fortarock, dat vanaf nu schuilgaat onder de naam Fortarock XL. Het intieme Park Brakkenstein wordt ingeruild voor het grote Goffertpark. Of dat een verstandige keuze is, zal op 1 Juni volgend jaar blijken.

Fortarock XL poster

Line-up:
  • Airbourne
  • Amenra
  • Amon Amarth
  • Audrey Horne
  • Delain
  • Enslaved
  • Entombed
  • Fintroll
  • Five Finger Death Punch
  • Hacktivist
  • Hatebreed
  • Heaven Shall Burn
  • Kreator
  • Mastodon
  • Motörhead
  • Opeth
  • Rammstein
  • Volbeat
Tickets:
  • Ticket - €75,00 (gelimiteerd aantal early bird tickets voor €67,50, zolang de voorraad strekt)
Links:
* Reageer
Er zijn 15 reacties:
Door: MisterIT Vrijdag 21 September 2012 - 17:11 (+1 - Normaal)
Usericon van MisterIT
Heel jammer dat het weggaat uit Brakkestein. Ik vond het echt een top lokatie. En de eerste band had voor mij persoonlijk niet gehoeven. Ik hoop dat de rest van de line up beter is.
Door: Mortis Rex Vrijdag 21 September 2012 - 17:29 (+1 - Normaal)
Usericon van Mortis Rex
Keihard Afwezig!!


Door: chouffe Vrijdag 21 September 2012 - 20:00 (+1 - Normaal)
Usericon van chouffe
Keihard aanwezig, ondanks Rammstein. En dan mag het wel niet mij favo riedeltje zijn wat ze spelen, een vette show is het wel. Ik ben d'r bij!
Door: DriverXL Zaterdag 22 September 2012 - 12:25 (+1 - Normaal)
Usericon van DriverXL
Vraag me af wat voor publiek hierdoor naar Fortarock getrokken wordt. Ik zeg in eerste instantie afwezig of rest van line-up moet subliem zijn. Brakkenstein is inderdaad geweldige plek met Goffert wordt het wat mij betreft te massaal.
Door: KrisH Maandag 24 September 2012 - 10:25 (+1 - Normaal)
Usericon van KrisH
Rammstein gaat weer eens wat meer voor hun metalpubliek spelen: staan ook op Wacken. Wellicht ga ik daar nog 'ns heen, maar Forta is een alternatief als de tickets daar weer uitverkocht zouden zijn in oktober.
Door: PeePee Maandag 24 September 2012 - 12:27 (+1 - Normaal)
Usericon van PeePee
De geruchten Rammstein en Goffert gingen dit jaar op Fortarock zelf al rond. Toen ook al aangegeven dat het heel erg jammer zou zijn... Grote kans dat dit nu net als vele andere festivals 'kaport groeit'. Brakkenstein was een fantastische locatie / setting. En juist het 'intieme' klein schalige was 1 van de goede punten van Fortarock. Benieuwd naar de rest van de line up...
Door: gnome Maandag 24 September 2012 - 20:07 (+1 - Normaal)
Usericon van gnome
Kris, Wacken is al uitverkocht
Door: altar666 Zaterdag 24 November 2012 - 20:03 (+1 - Normaal)
Usericon van altar666
Het gaat volgens mij een heel leuk familiefeestje worden.
Jezus, behalve Enslaved vette troep.
Door: altx Woensdag 05 December 2012 - 11:26 (+2 - Correctie)
Usericon van altx
Airbourne

niet Airborne
Door: Iziya Woensdag 05 December 2012 - 11:44 (+1 - Normaal)
Usericon van Iziya
Dat begint er goed uit te zien! Whoop. Airbourne is live altijd goed voor 'n feestje en Rammstein heb ik in geen tien jaar gezien.
Door: Lampje Vrijdag 22 Maart 2013 - 18:46 (+1 - Normaal)
Usericon van Lampje
Dus.... dit is het ?!?
En ik ben zo stom geweest om een early bird ticket te kopen......
Door: Abobo Donderdag 18 April 2013 - 15:38 (+1 - Normaal)
Usericon van Abobo
Dat meen je niet, wat een kut schema zeg. Het begint er op te lijken dat Fortarock gewoon weer zon kut commercieel festival word.

Waarom geen Kreator of Amon Amarth op mainstage.

Iig een lange eetpauze van 13:00 tot 14:00..
Door: Killkenny Donderdag 18 April 2013 - 18:21 (+1 - Normaal)
Usericon van Killkenny
Daar leek het al op dat er XL achter kwam. Hopelijk is dat inderdaad eenmalig. Misschien volgend jaar weer.
Door: beiler rebel Donderdag 18 April 2013 - 21:52 (+1 - Normaal)
Usericon van beiler rebel
kreator en amon amarth tegelijk???
Wie verzint dat dan!!


Door: MR. N Vrijdag 19 April 2013 - 0:49 (+1 - Normaal)
Usericon van MR. N
Iemand die weet dat het elkaar niet bijt? Mensen de een 3e rangs theatershowband willen zien kunnen naar het 1, de mensen die een vette thrashband willen zien naar het ander.