Nuestros Derechos – Struggling With The Dark

Eigen Beheer, 2008

Trashcore, gespeeld door Utechts meest gezellige metalband, wat wil je nog meer? Nou, misschien willen we wel letterlijk wat meer. Ruim zes nummers staan er op de in eigen beheer uitgebrachte cd Struggling With The Dark van Nuestros Derechos. Met een mengsel van punk, thrash en hardcore timmert men nu al een tijdje aan de weg. In 2003 verscheen een eerste demo van de band en in 2005 een split cd met De Waonzin. Nu dus, met nieuwe bassiste/zangeres Janet in de gelederen, vond men het tijd om weer eens een serieuze poging te wagen om het een en ander op een schijfje te persen.

Het gitaarwerk is absoluut zeer thrashy, tempo, intensiteit en intonatie hardcore en het ruige, korte en afgebetene komt uit de punk. Een leuke combi. Voor mij is het net te weinig punk om me er echt in thuis te voelen, maar ik kan me zo voorstellen dat hele volksstammen daar, met name live, heel anders over denken. Deze cd klinkt in ieder geval lekker en direct, laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Dit Utrechtse trio in klassieke rockopstelling is zich nog volop aan het ontwikkelen. Behoort men live al een tijdje bij de betere acts van vaderlandse bodem, nu laat men ook op cd horen een stevige sprong voorwaarts gemaakt te hebben. De composities zijn netjes en afwisselend, de muzikale lijnen gevarieerd en instrumentgebruik en het vocale gedeelte ook dik in orde. Productie en mix zijn strak en direct en geven een lekker live gevoel mee. Ik weet me prima te vermaken met deze cd, jammer dat ie zo snel is afgelopen! Een luid olé voor Nuestros Derechos.

Tracklist:
nuestros demo

1. Devil’s Repent