Andy Rock – Into The Night

Andy Rock – Into The Night

AOR Heaven, 2012

AOR is nou niet het meest favoriete genre op deze website. Maar ik lust er over het algemeen wel pap van. De gelikte melodieuze rock vind ik heerlijk in de auto, tijdens het lezen van een boek of gewoon om op de achtergrond te draaien tijdens klussen in huis. Vaak stoor ik mij niet aan een cliché meer of minder, maar ik heb ook mijn grenzen. En de Griek Andy Rock (vast niet zijn echte naam) heeft die ruimschoots overschreden.

Andy Rock is in het dagelijks leven gitarist in de mij onbekende band Wild Rose en Into The Night is zijn eerste solo uitspatting. De titels van de nummers hadden van een Whitesnake-album geleend kunnen zijn. De teksten die in die songs worden gebezigd zijn van een nog bedenkelijker allooi. Neem daarbij dat de muziek ontzettend saai en voorspelbaar is, het geluid (die toetsen en echo’s op de elektronische drums) in de jaren ’80 voor het laatst actueel was en dat de drummer regelmatig ‘niet uitkomt’ en je kan je voorstellen dat de manier waarop ik Into The Night ben gegaan een heuse helletocht is geweest. Niet in de laatste plaats doordat Andy een beroerde zanger is.

Het enige positieve dat te melden valt over dit soloalbum van gitarist Rock is dat hij vooral aandacht heeft gehad voor ‘het liedje’ en niet in de bekende valkuil van gitaar-gefröbel is gevallen. Dit lichtpuntje zorgt er echter niet voor dat ik een positieve beoordeling aan Into The Night kan geven. Zouteloze, slecht geproduceerde huisvrouwen-rock. Van AOR Heaven heb ik stukken beter materiaal gehoord. Het eveneens van oorsprong Griekse Outloud bijvoorbeeld. Kortom; aan het label ligt het niet. Aan de uitvoerend artiest wel degelijk. Snel vergeten dit misbaksel.

ar200

1. Love Is Not A Game
  2. It’s Not Over