Easy Trigger – Bullshit

Easy Trigger – Bullshit
Street Symphonies Records,2012

Het is anno 2013 blijkbaar zeer moeilijk om een hardrockplaatje uit te brengen dat nog aanslaat bij het intellectueel beter bedeelde publiek. De meeste plaatjes die ik van het kleine broertje van de metal op mijn bord krijg verdienen enkel een milde, goedkeurende hoofdknik. Blijdschap alom dan ook toen ik deze Bullshit van het Italiaanse (wie had dat gedacht) Easy Trigger in handen kreeg. Ter nuancering van de voorgaande statement moet wel gezegd worden dan deze jongens flink wat punk in hun speelstijl vermengen, en dat dit plaatje technisch gezien al uitkwam eind 2012.

Het is nog even tasten in het duister tijdens de opener, maar eenmaal Hatesphere het rode lint doorknipt worden de luchtige riffs door de kamer geslingerd. Het gaat allemaal zeer vlotjes vooruit op Bullshit, mede door het hoge, punky tempo. De rock ’n roll-factor zorgt ervoor dat dit schijfje niet nodeloos lachwekkend wordt, terwijl het punkgehalte in zowel slagwerk als gitaar de boel voorziet van wat flexibele passages. Het mengen van de genres is niet overal even naadloos gebeurd, maar over het algemeen hebben deze jongens de nummers zorgvuldig opgebouwd, met als resultaat een plaat die voorbij lijkt te vliegen. De ballad Smokers Die Younger combineert een teder moment met de nodige ironie, en eerlijkheidshalve ook met een minder sterke prestatie wat de vocalen betreft. Verder krijgen we meer leuke nummers als Sex Sex Sex, Rocket Girl en Bullshit te horen die elk op hun manier blijven hangen.

Easy Trigger maakt een catchy plaatje dat blijft plakken door onder andere de riffs die zeer makkelijk aanslaan. De vocalen zijn niet overal even zuiver, maar dat stoort verbazingwekkend genoeg niet zo hard. Een zeer leuk schijfje met een hoge aaibaarheidsfactor.

Easy Trigger - Bullshit

1. A Good Night To Kill
  2. Hatesphere