The Bunny The Bear – Stories

The Bunny The Bear – Stories
Victory Records, 2013

Alhoewel ik dit niet zelf uitgekozen zou hebben, is het niet eens zo vreselijk. Waar ik het over heb? Experimentele core, post-core, dance, beats, industrial und so weiter, alles door elkaar. Samengevat, de zeer dansbare ‘metal’ van The Bunny The Bear. Derde studioalbum, met wat meer verrassende tracks als op de vorige werken.

Ik kan me maar moeilijk inhouden om niet übervrolijk te worden en spontaan naakt ‘the running man’ te gaan performen voor de mensen die aangrenzend aan mijn tuin op de parkeerplaats van het voetbalveld van de zon staan te genieten. Waar de gitaren met mate ongemoeid blijven, zijn de zeer dansbare beats dominant aanwezig met een heerlijk typerende eurohouse-zangeres en deuntjes waar Gigi d’Agostino jaloers van wordt. Oké, misschien overdrijf ik dit alles lichtelijk, de schijf hangt een beetje tussen populaire zomerse dance muziek en emotioneel gestemde post-hardcore. Moest ik op dit album de leukere nummers aanprijzen, kies ik toch voor de dansplaatjes. De gitaren zijn wel aanwezig hoor, zij het zeer subtiel, en een track kan ook zomaar omslaan van dance naar metal met rake vocalen en dito gitaarspelerij.

Hoe hyper ik ook even was over het schijfje, een hele spannende review kan ík er verder niet van maken. Ondanks zoveel genre-verschillen zijn de nummer veelal hetzelfde, mede door de steeds hetzelfde klinkende vocalen van The Girl (Katy Perry van de metal). Leuk om een keer te luisteren, vooral als je van dansbare elektronica in combinatie met wat metal-invloeden houdt. Ook bij mij zullen sommige nummers echt wel een tijdje blijven hangen door de aanstekelijkheid. Zie de videoclip, misschien wel de metal ‘zomerhit’?.

The Bunny The Bear – Stories

1. Eating Disorder
  2. In Like Flynn