Vicious Rumors – Electric Punishment

Vicious Rumors – Electric Punishment
SPV, 2013

Geoff Thorpe is een volhouder, en waarom ook niet? Slechte platen heeft Vicious Rumors nog niet uitgebracht. Met Electric Punishment brengt hij het elfde studioalbum van zijn band uit. Aangezien de bandleider tijdens de opnamen last had van zijn vingers, hebben diverse gastgitaristen een handje geholpen, waaronder Brad Gillis, Marc McGhee en Bob Capka.

Bij het beluisteren van de eerste vier nummers leek dit een topalbum te gaan worden. Harde en soms snelle nummers, terwijl de titeltrack met een redelijk voorspelbaar refrein het live zeker goed zal gaan doen. De zang van Brian Allen doet bij regelmaat denken aan wijlen David Wayne van Metal Church. Muzikaal zit het ook wel in die richting, lekkere heavy metal. Met de vijfde track, de onvermijdelijke en niet al te hoogstaande ballad (die hebben wel wel eens beter gehad) begint het echter wat in te kakken. Hierna volgen twee wel erg simpele en slappe nummers, met daar nog tussenin het tenenkrommende Together we Unite, dat heel erg doet denken aan het Kiss-nummer God Gave Rock’n’Roll to you. Het navolgende Thirst for a Kill doet de naam alle eer aan, wat een geweldig snel en furious nummer is dit. Afgesloten wordt er met de Kiss-cover Strange Ways. Uiteraard een hardere uitvoering dan het origineel, maar geen idee wat het nut hiervan is.

Op basis van de eerste vier nummers en Thirst for a Kill had dit dus een kanjer van een plaat kunnen worden. Helaas zorgen de andere vijf ervoor, dat er bij mij een gevoel blijft hangen dat het zoveel mooier had kunnen en moeten zijn.

Bandnaam - Album

1. I am the Gun
  2. Black X List