L.A. Guns – Tango On Sunset Strip

L.A. Guns – Tango On Sunset Strip
Suburban Records, 2013

Beetje vage release dit. Vage band ook dat L.A. Guns. Om met de release te beginnen: het betreft namelijk de release Hollywood Forever uit 2012. Waarom deze plaat nu onder een andere naam wordt uitgebracht is mij volkomen onduidelijk. L.A. Guns heeft er sowieso wel een handje van om het journaille in het ongewisse te laten. Anno 2013 is er, na het uit elkaar vallen van Tracii Guns’ L.A. Guns in 2012, nog maar één L.A. Guns. Eentje waar overigens geen enkel origineel bandlid in zit, maar dat geheel terzijde.

De muziek dan. Daar gaat het immers om. Die is nog niet eens zo heel slecht. Het is lekkere sleazey glam zoals die in de jaren ’80 populair was. Acts als Mötley Crüe en vooral Guns N’ Roses vergaarden er fortuinen mee. L.A. Guns niet. Ondanks dat de band muzikaal niet veel onderdoet voor de grote poenscheppers moest de band altijd genoegen nemen met een plekje in de marge. Niet geheel terecht, want ook Tango On Sunset Strip, of Hollywood Forever zo je wilt, is een prima plaat die liefhebbers van de oude Skid Row ook zou moeten aanspreken. Al is L.A. Guns wel wat minder opgefokt. Dertien tracks, vijftien wanneer je de bonus-editie in huis haalt, telt deze schijf. En ondanks dat er niet direct uitschieters op staan vervelen de L.A. Guns mij niet.

De bonustracks zijn niet direct de moeite waard. Een Spaanstalige cover, Araña Negra (Black Spider) van de voor mij onbekende act The Bicicletas en het nummer Rattlesnake dat bij mijn promo achterwege is gelaten. Ondanks dat L.A. Guns het momentum natuurlijk totaal gemist heeft en met deze release anno 2012 geen potten meer zal breken kan ik dit schijfje aan liefhebbers van de in de vorige alinea genoemde acts van harte aanbevelen.

la guns

1. Hollywood Forever
  2. You Better Not Love Me