Fecal Body Incorporated – Brown Love

Fecal Body Incorporated – Brown Love
Bizarre Leprous Production, 2013

Welkom op het tweede college van deze sinds 2009 beëdigde Bulgaarse professoren in de strontfolklore. Tijdens deze sessie behandelen we de gevoelige materie van het rectaal injecteren van excrementen ter preventie der inmenging van darmflora. Op die manier blijft de smaak puur en blijft het toch mogelijk om elkander met anuskeutels te besprenkelen gedurende het scatologische liefdesspel. Bovendien behoudt het excrement zijn natuurlijke bruine kleur, in de mestsector de kleur van de liefde.

Liefde die bezongen wordt door crunchy darmwassingen met een beetje stoelgangvervorming erop. Van een warme mestwalm doordrongen beerputspoelingen op huppelende drumdansen maken er een bijna (k)ontroerend eerbetoon aan de rectale siroop van. Nummers als Make Shit – Not Love laat je met plezier door je darmstelsels glijden. Een met fecaliën jonglerende groove laat de bilkaken flapperen van plezier onder de muzikale ontlasting. Al zijn het lang niet allemaal poepsnoepjes. Omdat het tempo constant hetzelfde blijft, worden de riffspoelingen inwisselbaar en ook de krakende en klotsende spoelbakvocalen heb je gauw gehoord. Rectal Caviar Sludge is een van de vele nummers waaraan je hoort dat er weinig kritisch omgesprongen wordt met wat er in de closetpot gaat.

De demoversies zijn redelijk overbodig. De vocalen klinken wat vloeibaarder de rest een stuk uitgedroogder. Wie zich afvraagt waarom er zoveel Cocklush-covers tussen zitten, dat is de band waar elk bandlid ooit bij gespeeld heeft en die eigenlijk op hetzelfde neerkomt. Door dat gebrek aan variatie is het toch al gauw kouwe kak.

Tracklisting
Fecal Body Incorporated - Brown Love

1. Intro / Mental Anal Collapse