Sanquinary Execution – Infinity Space Of Barbarity

Sevared Records, 2013

Dit muzikale duo heeft alles in zich wat een band zich maar kan wensen. Ten eerste een bandnaam die de muziekstijl (rauwe en old school death) definieert. Het artwork is daarnaast werkelijk schitterend en past perfect bij de stijl. De stem is lekker diep en rauw en een behoort tot de besten die ik in lange tijd heb gehoord. De riffs zijn zonder uitzondering lekker lomp, hakkerig en heerlijk staccato. De spooky intro’s lijken afkomstig uit een splatterfilm en werken sfeerverhogend.

En toch is er een maar. Een hele grote zelfs. Eentje die al het bovenstaande teniet doet en ervoor zorgt dat het beluisteren een kwelling wordt. Het euvel van dienst is het drumgeluid en dan met name de snaredrum. God-alle-heere-jezus-christus-nog-an-toe. Wat klinkt die slecht zeg! Alsof je met een satéstokje op een oude Lada slaat. De heren van Sanguinary Execution kiezen er dan ook nog voor deze voorgeprogrammeerde zooi ontzettend hard in de mix te zetten. Daardoor wordt het een hele opgave om de volledige 25 minuten die Infinity Space Of Barbarity telt uit te zitten. Op zich is er niets mis met drums die door een computer zijn gemaakt maar dit is veruit het slechtste wat er sinds het uitvinden van drumcomuter is uitgebracht.

Eeuwig zonde van het drumgeluid want zoals gezegd is er met de rest van deze release niets mis. De bruutheid die de muziek uitstraalt wordt ondergesneeuwd door het drumgeluid en dat is en blijft jammer. Snel vergeten deze release en op zoek naar een echte drummer. Sanguinary Execution heeft veel potentie. Jammer dat het er op deze cd niet uitkomt.

Sanquinary Execution - Infinity Space Of Barbarity

1. Screaming Before Death
  2. Lake Of Putrefaction