Slamophiliac – Aborted Into Absolute Inexistence

CDN Records, 2013

Hahaha, daar is Darryn weer met een soloprojectje! Het is lachwekkend hoe deze Texaan elke keer een nieuwe band opricht, terwijl het veel meer steek zou houden om z’n songs gewoon met z’n eerste creatie Perverse Imagery te releasen. Ook daarmee bracht hij wat uit in 2013, waarom deze tracks daar niet bij mochten… alleen Darryn weet het. Hij covert tegenwoordig zelfs z’n eigen songs!

Dit is toch hetzelfde soort brutal slam deathmetal dat hij met z’n andere drie projecten maakt. Daarmee hebben we niet gezegd dat Darryn niet weet hoe je zulke massief zware slamplunderingen opbouwt. Hoge en ludieke pulkbassen kondigen elk slambombardiment op gepaste wijze aan. De eeuwige digitale impactversterker laat elke slamgranaat in een massieve lading oversturingsdistortion ontploffen. Tussen dat kostelijk festijn aan botte vleeshameruithalen in vermorzelend brute kadansen kan de nerdfiguur de bijbehorende ontvellingsblasts en endeldarmslurpende pruttelgezangen kwijt. Wat weinig genregenoten hem nadoen zijn enkele bpm-verslindende basdrummaalkolken als variatie op de slamofiele excessen. Je kent ze van menselijke drummers die vooral in Poolse deathmetalbands spelen, de computer drijft ze op tot turbosnelheid.

Consistentie is ook hier een probleem. Zo houwt Molested By The Exorcist eens een hogere noot in zo’n slamriff die het net dat beetje zieker en origineler maakt. Regurgitating The Grossly Deformed Fetal Remains valt dan weer op met een dansbare goregrindachtige slam. Dat soort zaken mis je in andere nummers. Slamofielen zal het weinig kunnen schelen, maar het mag en kan allemaal inventiever, luister maar naar de laatste Bacteremia.

Tracklisting
Slamophiliac - Aborted Into Absolute Inexistence

1. Repugnant Infestation of the Womb