Trenchrot – Necronomic Warfare

Trenchrot – Necronomic Warfare
Unspeakable Axe Records, 2014

Wie zijn loopgraven eens grondig wil ontrotten, kan voortaan een beroep doen op de nieuwe firma Trenchrot. Diens specialiteit is old school deathmetal. Iedereen weet wat dat is, weinigen kunnen het kwalitatief spelen. Trenchrot kan dat wel. De muziek is ouder dan de oude school zelf en solliciteert zomaar naar debuutplaat van het jaar!

Als vanouds trekt de gitaar met een vuige schaafsound ten oorlog doorheen alle necronomische schimmels die zijn pad kruisen. Een zieke en hoge keelontsteking met luguber galmeffect schilfert er met veel inleving nog een laagje af. Necrofiel en traag op z’n Autopsy’s, snel en vuil à la Dismember, boordevol Asphyxiaanse kettingzaaggroove. Ze doen gewoon alles juist. In dynamische structuren krijgt elke riff krijgt tijd om zijn scheurende gifgassen uit te wasemen, om stronkontwortelend te beuken of door het moddervet te kruipen. Als extraatje voegt messcherpe soleerhagel een dosis psychose toe aan de uptempo stukken en een druilerig sfeertje aan de tragere.

De drums houden het – terecht – losjes en basic zodat de dynamische grooves het werk doen. Dat in combinatie met die keelzuurte, kwalitatieve riffgesteentes en hier en daar een harmonieus loopje dat je door die primitieve sound bijna niet meekrijgt klinkt als een plaatje dat klopt. Het dikste compliment is voor de mens die dat alles gemixt heeft. Zo doe je dat dus: ruw, zwaar, oud en tóch gedefinieerd! Het klinkt als een rij tegenpolen, deze persoon verenigt ze. Zoek niet naar uitschieters, het beukt, groeft, zaagt en ploetert allemaal even straf. Hiermee kan je ten oorlog!

Tracklisting
Trenchrot-NecronomicWarfare

1. Death By Trenchrot