Motorjesus – Electric Revelation

Motorjesus – Electric Revelation
Drakkar Entertainment GMBH, 2014

Aanvankelijk gingen de Duitsers van Motorjesus door het leven als The Shitheadz, maar daar zijn ze wijselijk van afgestapt. Niet enkel omdat die naam compleet verkeerd klonk, maar ook omdat een bikernaam deze heren gewoon op het lijf geschreven staat. Toch is het niet de alledaagse hardrock die je verwacht bij zulke naam. Enkele jaren terug was collega Remi in elk geval erg lovend over het werk van deze heren en Electric Revelation is opnieuw veelbelovend.

Deze heren weten een hardrock-lading te brengen die rolt, beukt en smelt op de tong. Een behoorlijk variabele lading aan catchy rockgrooves met knappe en warme solo’s die het geheel nog wat smakelijker maken en me op heel wat momenten zelfs richting Iron Maiden doen denken. Met uitzondering van een track als Rust, waar er wat op adem gekomen wordt, rockt deze band stevig voort met een aangename stonerlaag in haar sound en een glamtintje in de zangstijl. Neem er Trouble In Motor City of Speed of The Beast maar eens bij en dan weet je ook meteen wat deze band zo sterk maakt: een stevige rocklaag die blijft hangen en met een ruige stonerbasis in de sound. Rijke structuren worden aangereikt waarin de groovy en melodische momenten op knappe manier afwisselen, eigenlijk in elk van deze tracks. Op die manier weet Motorjesus telkens een verhaal te brengen dat nergens verveelt, met een pak vibes in de gitaarlaag, behoorlijk wat pep in de drums en een sterke, heldere zanglijn erop. Luister maar eens naar 100.000 Volt Survivor, een track waarvan ik denk dat de band ze in het verleden ook al uitbracht op EP, en geniet maar van de verrassende wendingen.

Een band die de show steelt of zal stelen deze zomer. Electric Revelation is iets waar elke fan binnen het hardrock-genre zal van smullen, of hij/zij nu van glam, stoner of pure bikerrock houdt. Een degelijk verhaal met een degelijke sound, wat wil je nog meer van een rockplaat?

Motorjesus - Electric Revelation

1. The Arrival
  2. Trouble In Motor City