Doro – Powerful Passionate Favorites

Doro – Powerful Passionate Favorites
Nuclear Blast, 2014

Doro Pesch was weer even in een zotte bui. Omdat de vaste regelmaat tussen haar albums nu op drie jaar ligt, moeten we nog een jaartje wachten op het vervolg van Raise Your Fist. Om toch weer wat bij te schrijven op haar discografie presenteert de harde rocktante ons dit jaar Powerful Passionate Favorites: een bloemlezing van wat klassiekers die ze naar haar hand zet, met nog wat andere toevoegingen.

Eigenlijk zijn dit klassiekers waar een mens dient af te blijven, maar we zullen voor haar een uitzondering maken. In sommige gevallen dan, want Babe I’m Gonna Leave You is volgens mij iets waar zelfs zij niets mee mag aanvangen, maar het ook duidelijk niet kan. Instrumentaal weet je dat het naast die Led Zeppelin-cover wel aardige resultaten zijn, anders was dit plaatje er ook nooit geweest. De vraag is echter of het echt een meerwaarde heeft en het antwoord van de Doro-fans zal wellicht verschillen met dat van mijzelf. Naast de vijf overbekende covers, opent Lemmy Kilmister mee de plaat met het duet op It Still Hurts. Behoorlijk melancholisch en taai gebracht en eigenlijk een bijdrage van het Motörhead-icoon die me totaal niet ligt. Misschien komt het omdat ik vind dat deze stemmen totaal niet samen gaan. Andere nieuwkomer is Warfare, de soundtrack voor de film Anuk 2, die me overigens totaal onbekend is. Wat op de gebruikelijke Doro-wijze gebracht, met behoorlijk wat pit. Misschien het lichtpunt op deze plaat, want de Franse variant van Raise Your Fist blijft bij mij al even nutteloos als de vijf covers. Afsluiter Nyc Blues zou tot slot een eigen opname zijn van de dame, het is ook wat te merken aan deze krakkemikkige sound, al staat deze ruwere zang me wel aan.

Fans moeten het voor zichzelf maar afwegen wat ze ermee doen, mensen die echter niet alles van deze Duitse dame in huis halen of niet vertrouwd zijn met haar platen, doen zichzelf een plezier als ze dit plaatje laten liggen en mee wachten op de volgende full-length.

Doro - Powerful Passionate Favorites

1. It Still Hurts
  2. Léve Ton Poing Vers Le Ciel