Lord Volture – Will To Power

Lord Volture – Will To Power
Mausoleum Records, 2014

Hoe flikken sommige bands dat toch? Op het debuut van het Nederlandse band wisten ze Jeff Waters (Annihilator) te strikken en op het vervolg is een bijdrage van Sean Peck (Cage) te horen. Op deze derde cd staat een gastbijdrage van Chris Poland (ex-Megadeth). Will To Power werd opgenomen onder productionele leiding van Bart Hennephof (Textures) en Yuma van Eekelen (ex-Pestilence, ex- The New Dominion en Exivious) en afgemixt door Stephan van Haestregt die ook Within Temptation en Ambeon “deed”. Voor het artwork wist Lord Volture Didier Scohier (o.a. Hades en Phantom X) te strikken. Op papier kan het dus al niet meer stuk. Maar omdat muziek niet op papier wordt beluisterd doe ik mijn oordopjes in en laat me eens verrassen wat bovenstaande sterrenparade heeft opgeleverd.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Will To Power is een zeer sterke cd geworden. Muzikaal leunt het sterk op heavy- en powermetal die Duits aandoet. Maar ook Iced Earth en Saxon zijn bands die vast en zeker in de platenkast van de bandleden staan. Zanger David Marcelis doet, wanneer hij de hoogte ingaat, denken aan de zang bij Sanctuary. Zeer knap gedaan maar toch ontbreekt het hier en daar wat aan een eigen smoel. Tegen het einde van Will To Power durft Lord Volture het aan om met een nummer aan te komen (Omerta) wat helemaal eigen klinkt en is gelijk een van de hoogtepunten.

Nadat de eerste twee cd’s in eigen beheer werden uitgebracht, verschijnt Will To Power op Mausoleum Records. Loon naar werken heet dat en hopelijk krijgt Lord Volture voldoende support van het label het te gaan maken. Met een prima cd als Will To Power zou dat moeten lukken.

Lord Volture - Will To Power

1. Where The Enemy Sleep
  2. Taklamakan