Midnight Sin – Sex First

Midnight Sin – Sex First
Bakerteam Recordsl, 2014

Muzikaal gezien klinkt het allemaal prima wat de Italiaanse heren van Midnight Sin laten horen op hun debuut album Sex First , maar toch is er iets aan de nummers wat storend werkt. Zanger Albert Fish kan namelijk niet overtuigen op dit album. Bij de up-tempo nummers gaat het allemaal nog goed (en gelukkig voor de band zijn die goed aanwezig!). Op de rustigere nummers, komt het Italiaanse accent van de zanger echter wel erg duidelijk naar boven.

Album opener Snake Eyes had wat mij betreft weg gelaten mogen worden aangezien het geen toegevoegde waarde heeft als intro en ook geen echt complete compositie is. Midnight Revolution en single Feed Me With Lies klinken gewoon goed. Lekker snel met een dosis aggressie zoals je verwacht bij Sleaze metal. No Matter begint goed en klinkt als een ballad van een band als Dokken in de jaren tachtig had kunnen maken. Ik haak echter af als de zanger zijn stem laat horen. Waar de Scorpions nog enige sympathie kregen voor hun accent, komt het hier gewoon storend over. Erg jammer want de band laat horen lekkere nummers te kunnen maken die veelal zo uit de jaren 80 te lijken komen. Nummers als ‘Till It’s All Gone Away, Rise & Yell en 2 Words klinken allemaal best goed. het is gewoon erg jammer dat op Sex First ook nummers als You Piss Me Off, Code: 69 en afsluiter Sweet Pain staan.

Als Midnight Sin zijn composities beter weet af te stemmen op hun zanger, of een andere zanger zoekt, is het gewoon een hele goede band die in de jaren 80 hoge ogen had gescoord met zijn geluid. Sex First heeft echter net iets teveel minpunten om echt goed uit de verf te komen

Midnight Sin – Sex First

1. Snake Eyes
  2. Midnight Revolution