We Are The Docters – Something Is Very Wrong With You

Eigen beheer, 2014

De Nederlandse punk-scene is als een Tupperware-bakje: klein, overzichtelijk en makkelijk af te sluiten. Zoveel punkbands zijn er immers niet in ons kleine kikkerlandje. We Are The Docters is een van de weinigen en eigenlijk is dat verbazingwekkend als je kijkt hoeveel er mis is. De Zwarte-Pieten discussie, geld wat wordt weggepompt naar Griekenland (kapitalisme), het hopeloos achterhaalde soft-drugs gedoogbeleid, graaien in de zorg en politieke misstanden te over. Inspiratie genoeg voor honderden bands zou je dus zeggen. De realiteit is dat er bitter weinig punkbands te vinden zijn.

We Are The Doctors doet een duit in het zakje om iets aan de vaderlandse scene toe te voegen. Het doet bij vlagen denken aan De Raggende Manne met wat grindcore-accenten. Deze ep wordt geopend door, heel puberaal, zo vaak mogelijk het woord “klootzak” te gebruiken. Daarna gaat het tekstueel niet helemaal omhoog en geheel in stijl klinken de gitaren goedkoop en tegen het valse aan. Aan de productie is geen euro teveel besteed. We Are The Docters pretendeert dit in haar eigen studio opgenomen te hebben. Waarschijnlijk is er gewoon een tape-deck met microfoon ingang in het midden van de oefenruimte neergezet.

De jonge honden van We Are The Doctors doen een aardige poging de Nederlandse scene een duw in de goede richting te geven. Er is vast een jongerencentrum bij u in de buurt waar ze de komende tijd spelen. Zet in dat geval de hanekam op, doe een veiligheidsspeld door de wang, verf de kisten roze en leef u uit. Alleen al vanwege de moeite verdienen ze uw aandacht.

We Are The Docters - Something Is Very Wrong With You

1. Klootzak
  2. Stophoest