Sin7Sins – Purgatory Princess

Sin7Sins – Purgatory Princess
Eigen Beheer, 2014

Sin7Sins, het was een band die me bijgebleven was. Dit Nederlandstalige gezelschap wist met de voorgaande plaat Carnival of No Tomorrow een goed product aan te brengen in het gothiclandschap, maar het was vooral de uitstraling van de band op Rommelrock die ik bewaarde in mijn hoofd. Dit jaar is er plaat nummer drie, Purgatory Princess.

Deze plaat draait al een paar weken in mijn auto, gewoon omdat het verdraaid catchy klinkt. Het werkpunt van deze landgenoten blijft ongetwijfeld de geluidsmix, met onder andere wat volumefoutjes in de samenzang, en de algemene geluidskwaliteit. Als die zaken opgekrikt worden dan straalt deze band ongetwijfeld ook op plaat uit wat ze live betekent: catchy symfonische gothicmetal. Heel wat van de songs op deze nieuwkomer bezitten een insteek die ervoor zorgt dat de nummers blijven hangen. Erg catchy refreinen dus, maar deze zangeres brengt het vocaal ook gewoon op een frisse en aanstekelijke wijze. De mannelijke screams liggen me iets minder dan de clean vocals, maar het is fijn om te horen dat een band als deze zowel vocaal als instrumentaal wat afwisseling brengt. De ballad mag uiteraard niet ontbreken en die krijgen we in de vorm van Bittersweet Dreams. Ook hier is de knappe zangstijl van Lotus een fraaie toevoeging naast het erg mooie pianostuk.

Wat moet er dus gebeuren? Een label, want deze band is het zeker waard, en een geluid dat me uit mijn sokken blaast. Het is fijn om voor de verandering eens geen band te horen die ook maar aanstalte maakt om progressief te klinken. Dit is gewoon symfonische gothic metal die staat voor luisterplezier en dat brengt op aanstekelijke en niet-complexe wijze.

Sin7Sins - Purgatory Princess

1. Heart of Stitches
  2. Stronger