Motor Sister – Ride

Motor Sister – Ride
Metal Blade, 2015

Je bent Scott Ian, gezicht van één van bands uit de “Big 4”, gitarist van Anthrax en je wordt 50. Wat doe je dan? Je vraagt een optreden van Mother Superior voor je feestje. Jim Wilson was zanger en gitarist bij Mother Superior en zag het wel zitten. Samen met Scott Ian en zijn vrouw Pearl Aday, voormalig The Cult drummer John Tempesta en bassist Joey Vera (onder andere Fates Warning) traden ze op, op het feestje van de Abraham. Het project kreeg de naam Motor Sister en er werden nummers geschreven die nu zijn verschenen op het album Ride.

Muzikaal gezien borduurt Motor Sister voort op hetgene Mother Superior ons al bracht. Rauwe, naar punk neigende, rock dus. Op het nummer Head Hanging Low horen we de dochter van Meat Loaf, Pearl Aday duidelijk meezingen en het moet gezegd dat doet het nummer goed. De samenzang tussen Aday en Wilson geeft het nummer net even een wat subtieler geluid mee. Het haalt de scherpe randjes weg zeg maar. Voor mij persoonlijk is dat wel even lekker, maar ik kan me voorstellen dat als je juist dol bent op dat rauwe geluid, dat je er niet op zit te wachten. Op de overige nummers horen we mevrouw Aday nog wel enkele keren maar dan in een wat subtielere rol. Hoogtepunt in deze krappe drie kwartier is wat mij betreft de afsluiter Devil Wind. Aan de ene kant horen we hier de subtiele akoestische gitaren, maar aan de andere kant knallen Scott Ian’s elektrische gitaren en het drumwerk van John Tempesta er lekker in. Dit is het meest melodieuze en stevige nummer op Ride en het smaakt naar meer. De overige tracks zijn niet slecht, maar zijn enigszins hetzelfde te noemen.

Ride gaat goed uit de startblokken om vervolgens enigszins ongezien mee te kabbelen met de subtop. Het venijn zit hem echter in de finish. Met de fotofinish trekt deze gelegenheidsband toch de overwinning naar zich toe.

Motor Sister - Ride

1. A Hole
  2. This Song Reminds Me Of You