Bloodrocuted – Disaster Strikes Back

Bloodrocuted – Disaster Strikes Back
Punishment 18 Records, 2015

De eerste line-up van dit Belgische kwartet ontstond toen de leden slechts dertien jaar waren. Drie jaar later namen ze het debuut op en nu, opnieuw twee jaar later, ligt de opvolger klaar. Als je twee cd’s hebt opgenomen nog voordat je je rijbewijs mag halen dan heb je als band goede papieren in handen.

Ook op Disaster Strikes Back staat weer een pot heerlijke thrash die zich kan meten met de huidige generatie- en genregenoten. Alle kenmerkende elementen zitten er in: puntige riffs, een hese strot (die bovendien herkenbaar klinkt), voldoende melodie en goede solo’s. Ook tekstueel past het bij de rest. Maatschappijkritisch en lekker agressief op zijn tijd.

Kleine verbeterpunten zijn er ook: de overgangen komen nog wel eens abrupt, zodat het wat tijd kan kosten voor een nummer herkenbaar wordt. En er hadden wel iets meer rustpuntjes op mogen staan. Af en toe even het gas eraf zorgt voor meer balans en variatie over de gehele linie. We zullen Bloodrocuted het voordeel van de twijfel gunnen en het op jeugdig enthousiasme houden. Bloodrocuted mag de komende jaren gaan bewijzen of het een topper of een middenmoter in het thrash-genre gaat worden.

Het niveau van deze jonge gasten laat zien dat ze het in zich hebben verder te komen en de ambites hoeven niet bij de landsgrenzen op te houden. Ik ben benieuwd hoe ver ze het gaan schoppen in de scene. Liefhebbers van thrash gaan dit op cd checken en een kijkje nemen als ze in de buurt zijn. Snel op tour met genre- en landgenoten Evil Invaders om de Belg-area-thrash te promoten.

Bloodrocuted - Disaster Strikes Back

1. 71-52 Leikeze
  2. Revolution Of The Enslaved