Halestorm – Into The Wild Life

Halestorm – Into The Wild Life
Atlantic Records, 2015

Halestorm, aangevoerd door vrouwelijke rockster Lzzy Hale, heeft een nieuw album klaar. De plaat draagt de naam Into The Wild Life en is nummer drie in de carrière van de band. Twee jaar na zijn voorganger The Strange Case Of… zijn ze net op tijd klaar om enkele grote Europese festivals aan te doen. Ze staan onder andere op Pukkelpop en Sziget.

Het album opent met Sick Individual in de stijl die we gewoon zijn van broer en zus Hale. Een stevig rocknummer om de smaak te pakken te krijgen, al kan schijn bedriegen. Met Amen wordt het tempo al naar beneden gehaald om tegen het derde nummer in een ballade terecht te komen. Dat betekent helemaal niet dat het album saai en langdradig is, maar misschien niet de moeite om door ons beoordeeld te worden. Er zitten zo nog een paar nummers tussen zonder gitaargeweld of een uitdagende drumbeat, waardoor het steeds minder op hun vorig werk gaat lijken. Je kan het muzikanten niet kwalijk nemen wanneer ze eens iets anders uit hun mouw schudden. Ik vind het album wat teleurstellend hierdoor, maar vind het niettemin leuk om op de achtergrond op te hebben staan. Voor het iets hardere werk kan je Mayhem en Gonna Get Mine eens draaien.

Halestorm doet het dus rustiger aan op de nieuwe plaat, iets wat niet elke fan zal appreciëren. Zij die het voor de stem van Lzzy Hale beluisteren, zullen zeker niet teleurgesteld zijn, want ze weet hoe ze haar stembanden moet laten werken. Voor mij blijft hun eerste studioalbum nog steeds het beste. Hopelijk heeft de opvolger meer ballen aan z’n lijf.

Halestorm – Into The Wild Life

1. Sick Individual
  2. Amen