Corpo-Mente – Corpo-Mente

Corpo-Mente – Corpo-Mente
Blood Music, 2015

Het is lang geleden dat een plaat nog echt pijn deed in mijn oren, maar gek genoeg is dit geen slechte plaat. Corpo-Mente werkt enkel met een Facebook-pagina, waardoor het moeilijk is om echt accuraat te zeggen wat de achtergrond is van deze mensen en van deze release. Vermoedelijk is dit een selftitled debuut dat wordt uitgegeven na enkele andere releases in ep-vorm en op basis van de namen en het taalgebruik gok ik erop dat deze heren en dame uit Frankrijk afkomstig zijn. De muziek laten we dan maar voor zich spreken en dat is andere koek. Eigenlijk is dit geen metal, maar wel alternatief en creatief genoeg om bij ons een bespreking te versieren. Akoestische muziek met triphop/electro/wave en met daarop barokzang.

Die zang is ook de struikelmonoliet in dit overigens welklinkende en goed doordachte project. Op momenten blijft deze opereske zang wat mysterieus hangen boven de gitaar- of piano-akoestiek, maar het is eigen aan barok dat het soms wat uitbundig kan worden. Erg snijdend en schel zingt deze zangeres dan in op de rustige akoestiek of geladen triphopvibes. Die muzikale laag is eigenlijk prima om te volgen, maar niet dat er van echte diepgang gesproken wordt. De elektronische vibes mochten wat mij betreft nog iets uitbundiger, de zang mocht klassieker en beheerst zijn want dit doet me echt op heel wat momenten aan jankende katten denken. Op sommige momenten heeft het een leuk beklemmend en psychedelisch effect (Fia bijvoorbeeld), maar de foute momenten halen het nog te vaak van de betere. Echt jammer, want puur instrumentaal is dit een dikke zeven waard.

Corpo-Mente – Corpo-Mente

1. Scylla
  2. Arsalein