Red Razor – Beer Revolution

Red Razor – Beer Revolution
Eigen Beheer, 2015

Florianópolis, Brazilië. Beroemd om haar surfstranden, vele toeristen en blinkende auto’s. Op muzikaal gebied treffen we de bijpassende reggae- en rockbandjes. Anno 2011 hebben een stel vrienden genoeg van al dat softe gedoe en beginnen hun eigen bandje, Red Razor genaamd. Beïnvloed door bands als Exodus, Slayer en Tankard vormt zich uiteindelijk de thrashband die nu door mijn speakers knalt met zijn eerste langspeler Beer Revolution.

De eerder genoemde invloeden klinken duidelijk door in het materiaal van de Brazilianen, terwijl ook een band als Anthrax terug te horen is. De invloed van Tankard laat zich in de titel van het album al kenmerken en ook in het openingsnummer Wish You Were Beer valt al snel iets van die invloed terug te leiden. Behalve de wat minder serieuze onderwerpen, waar we ook Shut Up And Mosh onder kunnen scharen, treffen we andere onderwerpen aan zoals politiek (Controversial Freedom), geloof (Temple Of Lies) en zelfs kanker (Malignant Cell).

Genoeg diversiteit dus qua onderwerpen en ook op muzikaal gebied laat Red Razor haar diversiteit horen op Beer Revolution. Veertig minuten lang is het gewoon knallen en uit je dak gaan terwijl de tien nummers niet vervelen. Liefhebbers van de basgitaar komen hier goed aan hun trekken want de bas is goed hoorbaar in de mix. Beide gitaristen wisselen elkaar goed af op de nummers. Liefhebbers van een lekkere portie thrash moeten Beer Revolution van Red Razor zeker eens uitproberen. Dit debuut belooft nog wat voor de toekomst.

Red Razor - Beer Revolution

1. Wish You Were Beer
  2. Red Razor