Necrodeath – 100% Hell

Necrodeath – 100% Hell
Scarlet Records – 2005

Naast gotisch gejammer en castratenmetal komt er ook nog wel eens een leuke thrashplaat uit het land van macaroni en stinkende vispizza’s. Necrodeath is al sinds 1984 actief en mag toch best wel de belangrijkste thrashband uit Italie genoemd worden.

Met 100% Hell (nominatie belachelijkste titel ooit….) brengt Necrodeath hun zesde full-length album uit. Toen men in 1985 de demo The Shining Pentagram uitbracht, was de band vooral beinvloed door bands als Slayer, Possessed, Celtic Frost en Bathory. Van dit rijtje hoor ik op 100% Hell erg weinig meer terug. Eerder zou ik de band tegenwoordig met een moderne Kreator willen vergelijken, terwijl de zang van Flegias me regelmatig aan Sadus doet denken. Ook het Canadese Sacrifice is een naam die zo af en toe bij me opkomt. Luister maar eens naar Forever Slaves

Muzikaal zit het dus wel snor met dit plaatje. Een prettige mix van snel werk met mid tempo beukers is wat de luisteraar word voorgeschoteld. Gitaar (oudgediende Claudio is vervangen door Pier van Labyrinth..) en drumwerk (lekker drumgeluid overigens..) zitten prima inelkaar en Flegias vult dat naar behoren aan. Meneer Cronos van Venom doet nog een duit in het zakje door in het intro wat kwaadaardige taal uit te slaan. Voor de leden van Necrodeath zal dit vast iets zijn om trots op te zijn, voor mij persoonlijk heeft dit weinig toevoegende waarde en meer dan een glimlach op mijn gezicht kan deze “guest appearance” bij mij dan ook niet ontlokken. Maar dat maakt verder ook weinig uit, de muziek is dik in orde. De thrashers onder ons zullen het nodige luisterplezier beleven aan deze prima plaat, die echt stukken beter is als voorganger Ton(e)s of Hate uit 2003.

Tracklist:necrobig

1. February 5th, 1984
  2. Forever Slaves