Fuelblooded – Inflict The Inevitable

Fuelblooded – Inflict The Inevitable
Copro & Casket Music, 2006

De mannen van Fuelblooded gaan al enige tijd mee in de Nederlandse metalscene, aanvankelijk onder de naam Sacramental Sachem, die je wellicht ook nog kent. Door de ervaring die deze muzikanten door de jaren hebben op gedaan is de band op een geweldige manier in staat om er niet door te gaan als een standaard Nederlands underground product, maar naar mijn mening genoeg in huis heeft om hard de grenzen over te rossen.

We worden op Inflict The Inevitable blootgesteld aan doordachte thrash, waar afwisseling een veelzijdigheid alsmaar weer de kop op steken. Melodieuze gitaarstukken, die over een heerlijke walsende ondergrond zijn gezet. Grunts maken tevens ruimte voor prima cleane zangstukken, waardoor het geheel wat pakkender wordt, zonder dat dit ten koste gaat van de beukende muzieksoort, waarvoor de band heeft gekozen. Het komt allemaal ongelooflijk lekker uit de verf, dat is ook niet vreemd als je weet wie dit album heeft gemasterd: het is Jacob Hansen (deed onder andere Mercenary). Meneer Hansen lijkt de bedoelingen van Fuelblooded aan te voelen alsof hij zelf in de band speelt, wat mooie resultaten met zich heeft meegebracht! De gehele plaat is bij deze een vette aanrader, maar het nummer Hate Of A Thousand Ages is er toch wel één in het bijzonder!

Ten tijde van Sacramental Sachem was ik al over de talenten van deze heren te spreken (ik heb me lang genoeg uiterst vermaakt met Anxiety uit 2001). Wat zij inmiddels spelen is wellicht niet meer te vergelijken, maar er moet hier zeker weten duidelijk worden vermeld dat de muzikale groei hier wel héél hard is gegaan! Bij deze een topper van eigen bodem erbij dus!

Inflicting The Inevitable

Tracklist:

1. Art Of Life