Voices Of Rock MMVII – Various Artists

Voices Of Rock MMVII – Various Artists
AOR Heaven – 2007

Uit Duitsland bereikt ons een cd, die door het label zelf als toprelease voor de zomer van 2007 wordt gekenmerkt. Twee bekende Duitse producers, Chris Laumann en Michael Voss hebben een tiental pakkende rock songs geschreven en vervolgens een keur aan top vocalisten in het genre gevraagd deze in te zingen. Dan nog muzikanten van enige kwaliteit er achter zetten en de boel prima produceren en succes is gewaarborgd. Of het nu allemaal zo boeiend en spannend is, daar laat ik me nog niet over uit, dat komt hieronder wel, maar dat het kwalitatief hoogstaand is, is een ding dat zeker is.

Tien zangers nemen ieder een song voor hun rekening. Benieuwd wie dat zijn? Hou je vast, daar gaan we :

1. James Christian (House Of Lords) zingt Voodoo Woman
  2. Jean Beauvoir (Plasmatics, Crown Of Thorns) zingt Wild Thing
  3. Göran Edman (Yngwie Malmsteen, Street Talk) zingt China In Your Hands
  4. Gary Barden (MSG) zingt Love Is Blind
  5. Harry Hess (Harem Scarum) zingt Irresistable
  6. Robin Beck ) zingt Underloved
  7. Terry Brock (Strangeways, Slamer) zingt Nightingale
  8. Dan Reed (Dan Reed Network) zingt Over And Done
  9. Steve Overland (FM, Shadowman) zingt Slip Away
  10. Johnny Gioeli (Hardline, Axel Rudi Pell) zingt Phoenix Rising

Tien verschillende zangers, tien verschillende songs. Toch vormt het een geheel. Mooie luistermuziek met, hoe kan het ook anders, zwaar de nadruk op het vocale gedeelte. De ene stem spreekt me wat meer aan dan de andere en ook de ene song spreekt me meer aan dan de andere. Maar algemeen gesteld is het gewoon een prettig plaatje voor hard rock liefhebbers. Echt spannend is het echter allemaal niet hoor. Het zijn erg platgetreden paden die bewandeld worden. Geen vernieuwende noot is te vinden., maar dat is ook helemaal niet de bedoeling van zo’n plaat als dit. Het is meer een eerbetoon aan de hard rock en de zangers die in dat genre actief zijn.

AOR Heaven heeft een lekkere luisterplaat en hebbeding voor de liefhebbers in de markt gezet. Niks nieuws onder de zon verder, maar ouwe rockers verenigt u en ga eens luisteren, zou ik zo zeggen.

voices of rock cover medium

• Vocals : Zie hierboven